16 Kasım 2007 Cuma

GENİŞ DÜNYA İLE İLETİŞİM: ULUSLAR ARASI REKLAMIN YOLU OLARAK ‘İNTERNET’


Küresel performans hesaba katıldığı zaman en büyük zorluklardan birisi reklamdır. Bunun nedeni, çeşitli var olan gelir ve küresel şirketlerin uluslar arası reklamlara ihtiyaçları olduğudur. Şirketlerin her tüketicinin birlikte yaptığı gerekliliklerin farklılıklarını yönetmeyi bilmeye hakkı vardır ki onu yalnız hissederler. Özelleşmiş ve bireyselleşmiş davranış kişiler arası ilişkinin yeni bir boyutunu oluşturur ve tüketicinin olası mükemmel doyumunu sağlar. Elektronik pazarlamanın içinden, bu ürünlerin tüketimi ve reklamı olasıdır..
Doğrudan pazarlama için en yeni biçimler elektronik kanallardır. Fax ‘ın, internetin ve on-line servisin kullanımından bu yana elektronik işlemlerin çok geniş bir biçimi elektronik ticaret dönemini tanımlar.
Elektronik mesleğin geri planı için iki tane fenomen bulunmaktadır. Rakamsallaştırmak, bağlantı kurmak. Rakamsallaştırmak dönüşümlü metinlerden oluşmakta , veriler parçaların akışı içinde görüntü ve ses inanılmaz bir hızla bir yerden başka bir yere gönderilebilmektedir. Bağlantı kurmak, ağın inşasını içerir ve dünyada iş yapanların mükemmel bir parçası olan o gerçeği açığa kavuşturur buda ağlarla , insanlar ve şirketler arasında bağlantıyı gerçekleştirir. Bu ağlar ‘İntranet’ olarak anılır. Bu ağlar insanları şirkete bağlayan ağlardır. Diğeri ise, şirketin kullanıcıları ve tüketicilerine şirketi bağlar . Bunun adı ise ‘extranet’ dir.
Internet kullanıcıları genelde genç, (satın alım gücü hesaba katılarak) iyi eğitim almış ve baskın olarak erkeklerdir. Fakat, gelişim ve internetin popüler hale gelmesiyle bu profil değişmiş bulunuyor. Bayanların daha az alım gücüne sahip internet kullanıcıları sınıfının önemli bir bölümünü ele geçirdikleri görüşü kanıtlanmaktadır.
Bunu yanında, elektronik pazarlama hiçbir şirket için yada hiçbir ürün için değildir. İnternet, alıcılarının sipariş verirken daha uygun olanı aradıkları yerdir. İnternet , alıcılar ürün hakkında bilgi istediklerinde çok yararlı değildir, ürünlerin değiştirilmesi veya sınanması gerekebilir.
Bu sonuçla, kararları alırken izlenecek yoldaki ulaşılabilir özellikler reklam kampanyalarının yaratılışının hesaba katılması gereklidir. Verginin tanımı ve payı, reklam ajanslarının tercihleri, inter- borders reklam programlarının koordinasyonu ve uluslar arası pazarlama hesaba katıldığında, şirketler duyurumlarını çevrim içi yapabilmek için üç yol izlerler: Duyurumlar, mükemmel çevrimiçi ticaret işleri tarafından özel bölüm siparişleri içinde sınıflanır; internet üzerindeki forumların bazılarındaki duyurumlar ticari kullanım için yaratılır ve parası ödenmiş olan çevrimiçi duyurumlar , aboneler çevrim içi servislerde gezinirken veya web sitelerinde sörf yaparken ortaya çıkarılır.
Mesaj stratejisini hesaba katarak tek tipleşmek ve adapte olmak sadık bir karşılaştırmadır, reklam çemberindeki tartışmacı bir talep şirket ile tüketici arsındaki iletişimin aksamasına neden olabilir. Tek tipleşmenin avantajları ise, ölçekli ekonomi, istikrarlı görüntü, küresel tüketim olarak sıralana bilir.
Kitlesel medyanın deregülasyonu ve ticarileştirilmesi, radyo ve televizyonun değişimi, gazete ve dergilerin reklamları sayesinde küresel medyanın önemi artmaktadır.
Medyanın yeni araçlarının filizlenişi önemli bir gelişme olarak düşünülürse , internet ayrıca ne içerir. Öngörünün imkansızlığı ne olacağının kestirilememesi ile beraber , bu öngörü 10 yıl içerisinde tamamen farklı bir dünyada reklam çalışmalarının yapılacağının kanıtıdır.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

retertert